GAMIFIED INTERACTION WITH YOUR VALUABLE RELATIONS
The problem
In grotere organisaties werken veel mensen. Soms -letterlijk- onzichtbaar (thuis) en vaak ook in diverse rollen. Hoe bereik je al die mensen als je iets wilt uitleggen over je strategie, je project of over een bepaalde rol? Hoe kun je op een verfrissende manier een 'reach out' doen?
THE GAME
ReachOut! is een gamified interactie-game om in contact te komen met je doelgroep.
Bijvoorbeeld een directie die hun nieuwe strategie wil uitleggen aan alle medewerkers. Of een bepaalde discipline (‘rol’) die wil uitleggen wat zij zoal doet; denk aan juristen, architecten of strategisch adviseurs…etc. Of een ingewikkeld onderwerp (bv. ‘privacy’), of een project waar de projectgroep graag wil vertellen wat er allemaal staat te gebeuren.
De speler gaat in de (online) game door een aantal 360/VR scenes heen. En krijgt per scene een filmpje (van iemand), of een stukje uitleg over iets.
Tegelijk doorloopt de speler enkele vragen per scene. Bijvoorbeeld: “Wat vind jij van onze nieuwe strategie?”, of “Hoe kijk jij tegen dit project aan?”, of “Wat is de toegevoegde waarde van een architect in deze scene?”. Etc.
ReachOut! is wat wij noemen een ‘interactie-game’, oftewel het faciliteert een ‘bi-directionele’ communicatie. Informatie twee kanten op. Je kunt zenden, maar ook zaken ontvangen! (meningen, visies, zorgen etc.)
Doordat ReachOut! een online game is, is het 24/7 beschikbaar, zeer toegankelijk, snel uit te rollen en uiterst schaalbaar!
REACHOUT!
Dutch only, sry! PS … zet je beste geluid aan!
creating awareness in a fun and bi-directional way
The people
Geschikt voor alle lagen in de organisatie. Een directie, een bepaalde discipline (rol) of een projectgroep doet een ‘reachout’ naar de speler. Via de game een mooie manier om uit te leggen wat je wilt (bijvoorbeeld een nieuwe strategie, een project of een bepaalde rol). Voor de speler de kans om zijn of haar input te geven. De game werkt op basis van persona’s en is verder volstrekt anoniem. Ons platform garandeert de privacy (AVG proof).
The timing
– Je staat op het punt je strategie uit te venten. Wat doe je? 20 sheets powerpoint? Sinaasappelkistje in de kantine? Of een gamified-strategy-illustration game: ReachOut!
– Je wilt een lastig onderwerp of project uitleggen aan de organisatie. Hoe leuk om dat via een game te doen, kun je gelijk wat vragen en zorgen (anoniem) ophalen: ReachOut!
– Je wilt jouw discipline onder de aandacht brengen. “Wat doen die juristen nu de hele dag?”. Leuk om dat via een game te doen, met leuke cases, gevisualiseerd in 360gr foto’s/Virtual Reality: ReachOut!
much better than a boring PRESENTATION
THE result
De mensen hebben een leuke experience gehad, waarbij jij je boodschap hebt kunnen overbrengen. Zij zijn op een positieve manier in contact gekomen met jouw strategie, je lastige onderwerp, je project of je vakgebied. Hebben allerlei vragen beantwoord en krijgen na afloop direct, online een advies mee (“bekijk dit nog eens” of “kom naar onze workshop”). Los daarvan heeft je eigen exclusieve ReachOut! database alle -anonieme- antwoorden verzameld van alle spelers. Gouden info dus; bv. “gelet op de antwoorden op vraag 3, 7 en 12 moeten we nog iets nasturen of organiseren”.